Rengaskone ja renkaan tasapainotus
Ensin poistimme venttiilin sielun, jonka jälkeen renkaasta lähti ilmat pois. Sitten painoimme renkaan reunaa paineilmaa käyttävällä puristuslevyllä, jolloin renkaan reunat painuivat sisäänpäin. Toistimme saman toiselle puolelle. Sitten käytimme rengaskonetta renkaan kumin irroittamiseen. Kampesimme rengasraudalla kumin reunan vanteen viereen tulevan irroitusraudan päälle. Sitten jatkoimme renkaan irroitusta nostamalla kumin ylöspäin. Sitten kampesimme renkaan toisen reunan irroitusraudan päälle. Sitten nostimme kumin pois vanteen ympäriltä ja rasvasimme kumin reunat. Sitten painoimme renkaan alemman reunan vanteelle. Sitten painoimme renkaan ulomman reunan vanteen sisäkehälle ja laitoimme irroitusraudan takaisin ja säädimme sen niin, että irroitusraudan toinen pää painaa kumin vanteen päälle. Sitten kiinnitimme venttiilin sielun paikalleen, jonka jälkeen täytimme renkaan ilmalla, ja se asettui paikoilleen poksahduksen saattelemana. Sen jälkeen täytimme renkaan oikeaan paineeseen.
Renkaan tasapainotus
Ensin etsimme renkaan taakse sopivan holkin, ja sen jälkeen laitoimme oikean pulttijaon, jonka jälkeen laitoimme päähän vielä kiinnitysholkin. Tämän jälkeen katsoimme renkaan vannekoon ja mittasimme renkaan leveyden, jonka jälkeen syötimme tiedot koneeseen, ja laskimme kuomun, jonka jälkeen kone pyöritti rengasta ja mittasi renkaan tasapainon. Sitten kone näytti paljonko laitetaan painoa kummallekin puolelle, jonka jälkeen laitoimme painot kiinni vanteen reunaan ja laitoimme koneen pyörittämään rengasta uudelleen. Kun kone näytti, että rengas on tasapainossa, otimme renkaan pois koneesta ja tämän jälkeen rengas oli tasapainossa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti